Verslagen en foto's van toerritten en andere activiteiten.
MCDBR Jaarfeest, 30 november 2013 (bijdrage: Gerard J., foto's: Briget, Elly Hu.)
Afgelopen 30 november togen de Blijde Rijders en donateurs met hun aanhang naar Flophouse in Toldijk.
De afsluiting van het seizoen stond op het programma, dus het was feest en tevens werd de uitslag van de toercompetitie bekend gemaakt. Met 35 aanwezigen was het lekker druk.
Bij binnenkomst stond de koffie en een berg overheerlijke cupcakes klaar. De stemming zat er meteen goed in.
Rond een uur of 9 hield voorzitter Wilco een welkomstwoord en daarna was er de gelegenheid het overheerlijke buffet, bereid door Mieke, te proeven.
En toen kwam het spannende moment: de uitreiking van de bekers.
Wilco hield een kort praatje en vervolgens werd de top 3 met een passende beker geëerd:
1. Henk Hu, 2. Willy H, 3. ex equo Elly Hu en Willy V. Elly was dus tevens de winnares van de damescompetitie. Echtgenoot Henk mocht de wisselbeker in ontvangst nemen.
Dit jaar is ook weer de Cryptische Fototocht verreden. Omdat er 5 deelnemers gelijk waren geëindigd, moest er opnieuw worden gepuzzeld. Na de eerste vragenronde van Joop en nog een ronde kampen kwam Jan O als winnaar uit de bus.
Alle winnaars van harte gefeliciteerd en hopelijk is dit inspiratie om volgend seizoen weer volop deel te nemen.
Het feest werd daarna voortgezet, iedereen kon nog even gezellig bijpraten. Het was ook fijn om te zien dat een aantal leden, die in de ziekenboeg zitten/zaten, aanwezig konden zijn. Tegen 1 uur werd het laatste biertje weggespoeld.
De organisatoren konden tevreden terugkijken op een geslaagde avond. Allemaal bedankt!
MCDBR Herfstevenement, 2 november 2013 (bijdrage: Gerard J., foto's: Briget, Henk Hu.)
Het ultieme evenement, waar menig Blijde Rijder en donateur al het hele seizoen naar uitkeek. Briget had een partij tweewielers geregeld, waar je u tegen zegt. Weliswaar was enige menskracht nodig om de boel op gang te krijgen (en te houden), maar daarna liep het ook op rolletjes. En wanneer maak je het nou mee, dat een tweetal Blijde Rijders zich op één vervoermiddel verplaatst. Kortom: een unieke gebeurtenis in de bijna 40-jarige geschiedenis van ons clubje, deze tandem-toertocht. Overigens had Femmy wel bedankt voor de tandem, maar zij kwam toch in stijl voor de dag met haar blitse trike.
En na de omgeving van Toldijk en Steenderen op deze manier een middagje onveilig te hebben gemaakt, moest er natuurlijk wel weer worden aangesterkt. Eerst met een bokje en daarna een gezamenlijke maaltijd bij restaurant "den Bremer" in Toldijk.
Briget: bedankt voor het goede idee en de perfecte organisatie.
12de Bokkenrit MTC Bicyclette, 20 oktober 2013 (bijdrage: Henk Hu.)
6 Blijde Rijders reden naar Zutphen om deel te nemen aan de Bokkenrit. Dat bleek een goede keuze te zijn, want onder steeds prettiger weersomstandigheden (en dat eind oktober!) werd een fijne rit verrreden, geörganiseerd door de Bicycletters. De route voerde langs o.a. de hof van Twente, Bentelo, Beckum, stukje Duitsland om via Vreden weer terug te keren naar Nederland, waar we via Meddo richting Groenlo/Beltrum gingen. Daar viel mij de eer te beurt, om de club door de Huurnink Allee te koersen! Op de laatste foto is duidelijk te zien, dat we grensoverschrijdend bezig waren (stippellijn / slagboom), nadat we van het gebak genoten hadden. Het was een mooie, kleurrijke herfstrit.
MCDBR Natte Poten Weekend, 12-13 oktober 2013 (bijdrage: Henk Hu.)
Zoals gebruikelijk hebben we bij de Natte Potentocht toch minstens 1x regen gehad, nadat het de voorgaande dagen volop regen was wat de klok sloeg, tot de zaterdagmorgen!
Toen was het ineens droog met een zonnetje wat zijn best deed om door de wolken heen te komen, het betere matswerk van moeder natuur.
Iets voor negenen werden de motoren gestart, waarna we ons een half uur en 5 min. later net over de Rheinbrücke bij de daar al wachtende automobilisten voegden.
Omdat Willi en Lydia er nog niet waren werd er door enkele heren even van de gelegenheid gebruik gemaakt om van de pauze onderaan de brug een plaspauze te maken.
Nadat de groep compleet was werd eerst nog de eerste bestemming doorgegeven, waarna we met 2 rode Honda Goldwings op kop richting Duisburg vertrokken. We reden een mooie route binnendoor via Mariënbaum, Labbeck en langs Moers richting Duisburg terwijl het zonnetje zijn best deed om ons te bereiken.
In Duisburg was het even opletten om de groep bij elkaar te houden vanwege de stoplichten. Ondanks dat we elkaar bij de volgende afslag opwachtten, ontstond er toch enige vertraging, maar het doel werd uiteindelijk bereikt.
Helaas was het hotel nog niet open, zodat we na een nieuwe toer door de stad een voorproefje konden nemen in het restaurant "Diebels im Hafen", een voormalige opslagloods aan Europa's grootste binnenhaven welke helemaal was omgebouwd tot restaurant. Wel, het "voorproeven" beviel goed, de Strammer Max, erwtensoep en "matjes" (haringmaatjes) gingen er goed in.
Vervolgens op weg naar Tiger und Turtle, op de parkeerstrook even andere schoenen ed. aan en de trip naar boven kon beginnen (zie de diverse foto's).
Ondertussen was de zon achter de wolken verdwenen en gingen we op pad naar ons hotel, waar ons het begrip "vrij parkeren" nog even uitgelegd werd: op de straat achter het hotel! Hoewel er een uitgebreid restaurant (met tap) was, hadden ze in de (ontbijt-)zaal geen bar. Dus even flesjes uit de koelkast op de gang halen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Wel waren we redelijk bijtijds weer op weg naar het restaurant en nu bleek ineens het voordeel van de gemixte vervoersmogelijkheden en het taxibusje waar Lydia in reed. We werden netjes gebracht en al gauw zaten we gezellig achter een flinke halve liter praatjes te verkopen. Ondertussen ging de menukaart rond en kon iedereen iets uitzoeken.
En toen al dat goede eten op tafel kwam werd het ineens een stuk rustiger, prima locatie en uitstekend geregeld door Willi en Lydia, die een week eerder al op verkenning waren geweest, compliment!
Later op de avond weer terug naar het hotel waar we het samen nog FF gezellig maakten in de ontbijtzaal. Sommigen zochten de koffer al op maar een kleine harde kern ging nog door tot de kleine uurtjes.
Toch was iedereen de volgende morgen redelijk fit om aan te schuiven bij het "Frühstücken".
Daar werd de terugreis nog even besproken voordat we de nu beginnende regen indoken.
Afgesproken was om met elkaar in de Raststätte achter het AGIP tankstation bij Isselburg nog even te pauzeren, voor een bakkie, om daarna aan de grens afscheid te nemen.
De motorrijders waren de eersten die met hun "Natte Poten" de vloer even behandelden. De koffie werd vers gezet (!) en werd geserveerd toen ook de vierwielers aanschoven. Daar namen we afscheid van elkaar en een geslaagd weekend, iedereen bedankt!
Grensland Najaarsrit WIMAC, 22 september 2013 (bijdrage: Gerard J., foto's: Elly Hu.)
Op deze aardige dag togen 8 Blijde Rijders richting Winterswijk, voor een toertocht van motorclub WIMAC. De inschrijving was bij "de Lindeboom" en al snel ging men op pad voor de ca. 200 Km lange rit. De rit begon mooi, in de grensstreek met Duitsland, maar het laatste stuk over de grens was wat saai, vanwege de lange rechte stukken. Maar de Blijde Rijders hebben zich prima vermaakt, niet in de laatste plaats door koffie met een flink stuk appelgebak, halverwege de rit.
Cultuurevenement Papenburg (D), 7 - 8 september 2013
(bijdrage: Johan, foto's: fam. Hu.)
De leden van (A)MC de Blijde Rijders vertrokken zaterdagmorgen vanaf het pannenkoekenhuis in Warnsveld, met 4(!) auto's en 4 motoren.
Het ging dus naar Papenburg in het noorden van Duitsland, waar we gezamenlijk aankwamen (om 12 uur met droog weer).
Daarna begon het te regenen. Om 1 uur hadden we een lunch, die goed was verzorgd.
Na de lunch hebben we scheepswerf Meyer in Papenburg bezocht. We kregen er een erg interessante rondleiding. We zijn naar het restaurant en het bezoek aan de scheepswerf maar met de auto gegaan, zo dat iedereen droog bleef.
Terug in het hotel hebben we een lekker biertje gedronken en zijn toen door een busje van het hotel naar een
andere lokatie gebracht voor een lekker avondeten. Na het eten is de helft teruggebracht naar het hotel en de andere helft is nog even de stad in geweest. Maar iedereen lag voor 12 uur in bed.
De andere morgen was er een prima ontbijt, waar iedereen goed gebruikt van heeft gemaakt. We vertrokken met opnieuw regen, maar halverwege de terugreis werd het gelukkig toch weer droog.
We waren met 13 personen en hebben een zeer gezellig weekend gehad.
Joop, bedankt het was perfect geregeld. Groeten, Johan.
Hintergarten Toer en Treffen, 24/25 augustus 2013 (bijdrage: Briget, foto's: Elly)
De koffie met eigen gemaakt gebak (naar Duitse gewoonte) stonden klaar bij Lydia en Willi, toen de Blijde Rijders arriveerden. 17 leden en ook aanhang waren naar Kranenburg gereisd. De slaapplekken werden verdeeld (over het huis, één tent (!) en een auto).
Daarna volgde de toertocht door de Duitse dreven, ongeveer 135 Km toerplezier. Hierbij is wel weer een minpuntje aan te tekenen voor Bennie O., ja diezelfde, die met een dorstige Harley met een te kleine tank opnieuw binnen enkele tientallen kilometers begon te kermen, dat hij naar een Tankstelle moest. En deze keer was er geen "magic Wim", die hem uit de brand hielp. En dan wel daarna zo trots als een pauw met de gastvrouw een rondje over het erf rijden!
Maar de meeste Blijde Rijders konden haast niet wachten tot ze aan de BBQ konden beginnen, dus het incident was snel vergeten. Met uitgebreide salades volgens recept van Lydia was dat weer perfect voor elkaar. De avond was erg gezellig en ging vanzelfsprekend tot in de late uurtjes door.
Het ontbijt van Willi (eieren met spek) ging er de volgende morgen goed in, zeker bij de heren, die dat na een avond en nacht doorhalen zeker wel nodig hadden. En voor het eerst na de ziekte was Nardy er weer bij, ze zag er goed uit. Heel erg fijn dat ze er weer was.
Om half 11 waren de motoren weer bepakt en gingen we weer naar huis. Nardy rijdt nog niet, dus was (werd?) haar vriend Jan gedwongen om bij Wilco achterop te stappen. Dat was een hele ervaring voor Jan.
Lydia en Willi, herzlichen Dank voor het fijne, zeer geslaagde weekend.
KMC'95 Avond Vierdaagse, 20-23 augustus 2013 (bijdrage: Gerard J.)
Dit KMC'95 evenement, waaraan altijd een mooi aantal Blijde Rijders deelneemt (13 dit jaar), was zoals altijd uitstekend verzorgd met mooie ritten. Ik kon er dit jaar helaas niet bijzijn, maar in elk geval wel een paar foto's (o.a. van de KMC'95 website).
Eigen Toertocht, 28 juli 2013 (bijdrage: Henk Hu.)
Zo vlak voor de vakantieperiode moest er nog even gezamenlijk worden getoerd.
De opkomst was niet bijster groot, maar we hadden mooi weer en een mooie tocht, die finishte bij Herfkens in Baak
(geen deelnemers die noodzakelijkerwijs nog naar Steenderen moesten).
Daar hebben we gezellig nog wat gedronken en gegeten terwijl Willy en Briget even langs kwamen om te informeren hoe het was gegaan. Zij konden namenlijk niet mee.
Hierbij een plaatje geschoten tijdens het koffie drinken (met appelgebak en slagroom) in Henxel, bij Schnitzel Antoon op Camping 't Wieskamp bij Winterswijk.
FIM Rally 2013 Epernay Frankrijk, 18 - 21 juli 2013 (bijdrage: Reina)
Zaterdag 13 juli was het zover. De motoren staan klaar bepakt en bezakt. We reizen af naar de 68ste editie van de FIM Rally, deze keer in Epernay Frankrijk, ten zuidoosten van Reims in de champagne streek in het departement Marne en juist ja aan de Marne. Het is een afstand die je gemakkelijk in één dag kan doen maar aangezien wij vakantie hebben gaat het binnendoor via de Eifel met twee overnachtingen in Dasburg in de Sud-Eifel aan de Luxemburgse grens. Het weer is goed dus met de zonnebril op de neus vertrekken we. Na krap 5 minuten staan we stil: Gerard heeft een oude zonnebril op zonder leesstukjes en het lezen gaat moeilijk ondanks het grote scherm van zijn Zumo 660, dan de gewone bril met leesstukjes maar, het kijkt wel zo gemakkelijk.
Binnendoor gaat de route en dan ook echt binnendoor. Via Duiven naar Zevenaar en dan de dijk op naar Elten, waar we zoals gewoonlijk de afslag in de bocht missen. Niet getreurd er zit een stuur op onze bolides ff draaien en verder gaat ie. Na 100 km zijn we in Oedt - een typisch leegloopstadje - voor de eerste koffiestop bij een Italiaans ijstentje want meer is het niet, maar de koffie is Italiaans goed, en dat proef je. Onderweg ben ik aan het bedenken of we alles wel meegekregen hebben want aan inpakken heb ik dit jaar niets gedaan. Deze keer heeft Gerard ingepakt, ik was te druk met het afronden van werk in mijn eigen bedrijf. Langzamerhand begin ik te ontspannen en mijn denkwerk wordt qua werken uitgezet. Het is vakantie!
We toeren door de Hoch Eifel via de Ourtalroute naar Dasburg naar hotel Daytona. Hotel Daytona is een betaalbaar motorhotel waar veel kan. De kamers zijn eenvoudig maar goed èn zonder tv. Dat maak je niet veel mee. Vaak maakt het niet uit wat de leeftijd van de inventaris is maar een tv is er. Het is lekker warm geworden en hoog tijd voor het terras met een goudgele rakker, die we ons goed laten smaken. De volgende dag beginnen we met niet te vroeg opstaan, we hebben tenslotte vakantie. Een korte toerrit staat er op het programma om 's middags op tijd terug te zijn voor de Tour de France.
Maandag 15 juli steken we recht over naar Epernay. Eerst Luxemburg door en dat is maar 25 km, via Bastogne gaat het richting Sedan. Een groot gedeelte rijden we de Abdijenroute. Het is de tweede keer dat we in dit gebied rijden en het valt ons op dat de wegen goed zijn. Breed en mooi asfalt. En wat een ruimte! Zover je kan kijken is er ruimte. Wat een verschil met ons vol gepakt Nederlandje (ja ik ben geen Hollander!), maar of het nu alles is om zo op de vlakte te wonen vraag ik mij af. De route gaat door kleine slaperige dorpjes, de huizen hebben alle luiken dicht voor de hitte. Om 13.00u zijn we in Epernay.
We zijn vroeg de FIM Rally begint donderdag officieel en hebben zodoende alle keus voor een kampeerplek onder de bomen. Later op de dag arriveren en meer medelanders en ook de bekende schreeuwende Italiaan. Hoogst beledigd is hij als hij hoort dat er geen apart Italiaans kamp is. Het is de bedoeling dat alle nationaliteiten door elkaar staan om zodoende meer contact te krijgen als met je landgenoten.
Die avond eten we in het enigste eethuisje van de camping waar het paniekerig is, omdat ze niet wisten dat er zoveel gasten kwamen (het waren er 50) en dat was nog maar het begin.
Het is goed vertoeven op het terras, we zitten goed. Als we weer bij de tent komen zit er iemand achter onze tent en er staan een paar mensen bij. Aangezien we Finnen als buren hebben zeggen we tegen elkaar, die is op tijd begonnen omdat ie nou al plat ligt. Blijkt het een Britse dame te zijn die in een gat gestapt is en nu een enkel heeft waar je u tegen zegt. Gerard helpt mee haar op een bankje te krijgen en ik ga naar de beveiliging voor een arts. Probleem 1 dient zich aan. De beveiliging spreekt alleen maar Frans en ik niet. Gelukkig is er net een motorrijder gearriveerd die zowel Nederlands als Franstalig is. Al vlot verschijnt er iemand die Petit Engelstalig is. Het duurt nog ff en ja hoor de ambulance komt de camping op en ze wordt afgevoerd naar het ziekenhuis. Het zal je maar gebeuren.
De volgende dag staan we om 8u. naast de tent. De zon doet al goed zijn best. Eerst een ontbijtje wegwerken, bakkie koffie van onszelf en op naar de tent om de internetcode te halen bij Wim & Hermien. Met zijn 3-en lopen we door het zijhek en daar gebeurt het. Ik mis een verhoging in het asfalt en hoppa daar lig ik. Versuft sta ik op en het is een drukte van belang. Een stoel wordt neer gezet, ik krijg maar amper mee wat er allemaal gebeurt. Ik ben vol op mijn gezicht gevallen en men heeft de tuuutatuuuu voor mij gebeld. Iets waar ik helemaal geen zin in heb. Al vlot komt deze de camping op rijden met 3 jaja Franstalige verpleegkundigen. Gerard heeft ondertussen de verzekeringspapieren gehaald, ik word de ambulance ingeloodst en op gaat het naar het ziekenhuis van Epernay.
Mijn hoofd is warrig en alles doet zeer. Erg comfortabel liggen die brancards niet, bij iedere bocht is het vasthouden en zorgen dat je er niet afglijdt. Eenmaal binnen mag Gerard niet verder dan de balie, ik word de spoedeisende hulp opgereden. Verscheidene artsen en verpleegkundigen komen langs maar allemaal non-English totdat arts nummer 5 de deur inkomt en zegt "of course I speak English".
Het licht aan mijn ogen is niet prettig en wordt op verzoek gedimd. Gelukkig niets gebroken alleen gekneusd. Rechteroog zit dicht, bril is kaduk. Een pijnstiller doet wonderen en om 14.00 uur staan we weer buiten.
Met de taxi gaat het terug naar de camping. Ik loop terug naar de tent waar ik mij in een stoel laat zakken en Gerard gaat met een Franse vrijwilliger naar de apotheek. Ik ben blij dat ik zit en probeer een houding te vinden wat het comfortabelste is. Niet veel, eigenlijk doet alles zeer. Mijn rechteroog zit dicht en ik laat mij vertellen dat ie zwart is. Later als ik in het toiletgebouw ben bekijk ik de schade en ik moet het beamen. Helemaal zwart is ie en niet zo'n beetje ook.
Later op de dag arriveren Wilco, Ivar en Alissa van de Blijde Rijders en het gezelschap is bijna compleet, alleen Jan O. nog. De picknick tafel naast onze tent met de oude KNMV vlag als tafellaken wordt bestempeld als thuishonk. De camping loopt vol.
's Morgens kruip ik letterlijk en figuurlijk de tent uit. Ik ben zo stijf als een hark en mijn ribben doen niet mee. Eerst een ontbijtje waar mij door de organisatie wordt gevraagd hoe het is. Als ik mijn bril afzet weten ze genoeg. Ook de Nederlandse FIM-gangers komen bezorgd vragen hoe het gaat. De pijnstillers doen het goed en 's middags wandelen we naar Epernay voor de gebruikelijke vakantiekaarten. Inmiddels zijn de Graafschaprijders gearriveerd en slaan kamp op. Tegenover ons staan Jan en Wim de Zeeuwen. Ze koken iedere avond netjes samen piepers met groente en een stukje vlees.
Vanavond eten we met Jan O. in Epernay, in het eerst restaurantje wat we tegen komen kunnen we nog eten maar er is niet veel keus meer. Zoveel gasten hadden ze niet verwacht. Het personeel is dan ook lichtelijk verhit en niet alleen van de temperatuur.
Donderdag 18 juli. Vandaag is de finish. Ik vind dat ikzelf wel kan finishen als ze mijn motor maar rechtop zetten. Ik ben gefinished maar dat was het dan ook. Mijn ribben kunnen het niet hebben en ik ben blij als ik weer terug ben. Dat wordt voorlopig niet rijden. 's Middags ben ik nog braaf aan het water maar 's avonds geloof ik het wel. Een biertje smaakt erg goed. Lachen is het als de verhalen voorbij komen maar oh die ribben toch.
Vrijdag gaat het met de bus naar een wijngaard en twee champagne brouwerijen. Alleen de bus vertrekt om 8 uur en dan moeten er 850 mensen een ontbijt gehad hebben enz. We krijgen een toeristische rondreis door de champagne streek. Als eerste gaan we naar de wijngaard echter de Engelstalige chauffeur en de dame van de rondleiding staan regelmatig met hun mond vol tanden, want wat was dat Engelse woord ook alweer. Maar goed dat wij als eerste bij de wijngaard zijn later op de dag is het +30 °C. We hebben tijd zat en stoppen aan de waterkant met verderop wat schaduw. Ook is er een muziekkoepel met een beetje schaduw. Karel, ook een FIM-ganger krijgt, een groep mensen zo gek om vader Jacob in canon te zingen in ieder zijn eigen taal.
Twee champagne bedrijven staan nog op de lijst om te bezichtigen. Bij de eerste worden we rondgeleid door een pittige tante, die met regelmaat zegt van, allee allee oftewel opschieten dus. De laatste die we bezichtigen is Castelanne. Onder het straatniveau bevindt zich een netwerk van 16 km aan tunnels, waar de voorraad opgeslagen ligt, en waar het rijpingsproces van de wijn plaatsvindt. De temperatuur in de tunnels is constant rond 10 °C, met een hoge luchtvochtigheid. Ook hier krijgen we aan het eind champagne waar door sommigen gretig gebruik van wordt gemaakt.
's Avonds wordt er als vanouds lekker gezeurd en geouwehoerd, ook de bekende beroepsgrappen grollen doen de ronde. De steriele anuskurk wint deze keer. Oh oh mijn ribben toch.
Zaterdag 20 juli. Vandaag is de Parade de Nation. Zelf rijden zit er niet in, maar ik hoop op een plekje in een zijspan. Helaas het zijspan van Henk en Annelies gaat niet mee. Prompt bieden Johan en Bets mij een plaats aan achterop hun zijspan. Ik moet eerst ff denken, want ik ga nooit achterop, domweg omdat ik dat eng vindt en bang ben dat ik er af glijdt. Dat ik mijn evenwicht niet kan houden. Wat?! zegt Johan: deze valt niet om met die 3 wielen. Ok. Dan het voordeel van de twijfel en dankbaar maak ik gebruik van het aanbod. Ondertussen zijn Gerard, Wilco, Ivar & Alissa en Jan O. aan het toeren. Nog ff de streek verkennen, het was erdoor mijn valpartij niet van gekomen.
Later op de middag gaan we de parade rijden. Eerst nog wat onwennig maar dat duurt niet lang. Ik zit lekker achterop en bekijk de parade deze keer als duo en niet als bestuurder. Voordeel is dat je meer tijd hebt om alles te bekijken als je zelf niet rijdt. Het achterop zitten is mij goed bevallen. Zo goed dat ik bij Gerard achterop de Triumph weer terug ga naar de camping. 's Avonds mijn shirt geruild met een Noorse. Niet te laat de tent in, morgen is het vroeg op. We willen voor het warm wordt ingepakt zijn. Daarna ontbijten en reizen.
Om 9.15u rijden we Epernay uit. Ik op de thuisapotheek, die onderweg regelmatig wordt aangevuld. De hitte nekt ons, het is vermoeiend. Regelmatig komen we op de parkeerplaats Wilco, Ivar en Alissa tegen en om 16.20u zijn we weer in Westervoort. Ondanks mijn stuiterpartij was het een lekker rustig ontspannen weekje Epernay.
Dit jaar hebben de Finnen gewonnen, de Zweden 2e en de Italianen zijn als 3e geëindigd. Volgend jaar is de 69e FIM Rally in Tampere Finland. Wij hebben de vakantie voor 2014 qua datum al gepland. Dat de Graafschaprijders er in grote getale zullen zijn spreekt voor zich, zij organiseren in 2015 de 70e FIM Rally in Vorden.
Groeten, Reina
Aanvullinkje van de secretaris: en nu wil je natuurlijk Reina als duopassagier zien. Wel, het is me gelukt haar te spotten (en Gerard ook) in een YouTube filmpje van de parade. Niet helemaal scherp, maar ala.
Klik op de foto hieronder om te vergroten
Klik voor de YouTube link hier en kijk rond 5m17s. Wilco volgt ook nog ietsje later.
Vroege Vogel Tocht, 7 juli 2013 (bijdrage: Henk Hu.)
Het was mooi weer toen er 's zondags 7 juli een 7-tal Blijde Rijders bij Heezen klaar stonden om de door Gerard K. aangeleverde route te gaan rijden. Henk had de route toegestuurd gekregen, bestudeerd en mocht voorop rijden. Na een kleine 100 km werd er in Holtwick haltgehouden, eerst bij routepunt Bäckerei Eising, maar die bleek alleen staplaatsen te hebben waarna we een klein eindje verderop bij Gaststätte Vörding aanstaken.
Daar stond volgens afspraak de koffie en gebak al klaar en kon Bennie ondertussen aangeven, dat hij na 50 km moest
tanken. Nu heeft Garmin een paar leuke ingebouwde opties, bijv. "geef tankstations aan nabij de route".
Werkt leuk, je krijgt de km 's, die je moet rijden, erbij vermeld. Dus mooi een tankstation op 48 km gevonden en ingepland. Alleen . . . . Garmin meldt NIET de km 's VIA díe route, maar via de kortste weg !!! Stom hè ?
Wij op pad, maar na 50 km nog geen tankstation tegengekomen en Bennie komt langsop en wijst naar zijn tank! En jawel hoor, even later zakt hij weg, geen peut meer. Toen kwam plotseling Wim Schooltink als reddende engel met
een raar toverdrankje aanzetten (zie foto's). En Bennie zijn Harley knapte er zienderogen van op. Hij was
ineens weer zo fit dat het volgende tankstation gehaald werd.
Na een korte pauze gingen we op deze stralende dag weer op pad om tegen twaalven bij Bikertreff Felsenmühle in Ochtrup aan te steken voor de inwendige mens. Gezellig in een hoekje op de bank smikkelen en verhalen uitwisselen.
Gerard, Reina, Bennie, Herman, Willy (Vr.), Wim en ondergetekende vonden het leuk rijden bij mooi weer.
Uiteindelijk was het goed twee uur dat we, weer bij Heezen, de cirkel rond hadden en afscheid namen na een geslaagde dag.
Groeten, Henk
Minirit en Minitreffen, 22-23 juni 2013 (bijdrage: Gerard, foto's: Elly')
Het jaarlijkse Minitreffen zit er weer op. Hierbij een kort verslag van de toertocht en de avond bezigheden.
's Middags werd bij redelijk weer een korte toertocht verreden. Er deden 8 leden mee, Henk T. was er voor de verandering op de snelle bike van zijn schoonzoon. Gezien zijn wat stramme manier van opstappen geloof ik dat de Goldwing hem toch beter ligt.
Na de rit was er eerst maar eens een bak koffie. Er waren al wat tentjes neergezet en de Bitelûkers kwamen met z'n tweëen. Rond een uur of 7 werd de barbecue opgesteld, maar de hongerige magen moesten nog even geduld hebben. Het wachten was op Adrie die ook weer zou komen. Maar hij liet zich deze keer niet zien. Nadat de Blijde Rijders vlag was opgehangen kon het braaien dan eindelijk beginnen en lag de barbecue in no-time helemaal vol.
Ook de koelkast en tap waren goed gevuld en na een drankje kon je snel weer terug naar de barbecue voor een volgende hap. Rond een uur of half elf begon het even te regenen, juist op het moment dat Andries en Lucy, die met de fiets waren, naar de Keijenborgse kermis wilden vertrekken. Maar Lucy bedacht zich en liet zich nog een keer inschenken.
De regen trok voorbij en het feest ging gewoon door. De muziek ging een beetje harder, de vuurkorf ging aan en er werden er nog een paar ingeschonken. Zo werd het toch weer een late boel op een ouderwets gezellig Minitreffen.
Jan O., bedankt voor de gastvrijheid.
Hamove Avondrit, 15 juni 2013 (bijdrage: Briget.)
De traditionele Hamove Avondrit was dit jaar een bijzondere: hij werd nl. samen met het "Samenloop voor Hoop" evenement gehouden en de inkomsten kwamen voor een deel ten goede aan dit initiatief ten bate van het KWF Kankerfonds. Dat betekende ook dat er niet bij de Varsselse Molen werd gestart, maar bij het Socii terrein aan de Lankhorsterstraat in Wichmond.
Daar hadden zich dus ook de 7 leden verzameld, die deze rit gingen rijden. En wie was daarbij? Jawel, Adrie had zijn Honda PanAm weer eens na zeer lange tijd van stal gehaald om met zijn clubje Blijde Rijders te gaan toeren. Adrie: dat moet je vaker doen!
De route ging via o.a. Almen, Rijssen, Luttenberg, Holterberg, Exel enz. Zeer de moeite waard: het was een leuke tocht, nee echt een mooie tocht. Hamove: goed gedaan!
Gelderse Motoravondvierdaagse, 3-6 juni 2013 (bijdrage: Briget.)
Nou, dan eindelijk eens echt motorweer: zonnig, lekker temperatuurtje en dus een goede opkomst voor de 4 avondritten.
Over de ritten heeft de organisatie opgeteld 102 deelnemers gehad. De 1ste avond reden er 63 motoren mee, de 2de 47,
op woensdag bij café Heezen kwamen 52 motorrijders opdagen en de laatste avond waren er 54 deelnemers.
Er hebben 9 Blijde Rijders op de diverse avonden meegedaan.
De ritten waren van goede kwaliteit, minstens zo mooi als vorig jaar, wel kwamen we 3 keer over dezelfde weg in Heelweg. Daar staat nu dus een kruisje door voor volgend jaar.
De bijgaande foto's zijn van de groep, die traditioneel bij café Herfkens in Baak vertrekt.
De motoren waren blinkend gepoetst voor het vertrek op de eerste avond naar het startpunt in Neede. Ook op de derde avond in Steenderen was het bij café Heezen een komen en gaan van motorrijders.
De organisatie bedankt voor dit succesvolle evenement.
13de PR-Rit, 26 mei 2013 (bijdrage: Gerard J.)
Vandaag op tijd naar Heezen om de motorrijders, die de PR-Rit willen rijden, te ontvangen.
Vannacht miezerde het nog maar nu is het droog, maar wel fris.
Om 9.00 uur zijn de eerste (Blijde) rijders present, ze vertrekken klokslag half tien.
Daarna druppelen meer motorrijders binnen, o.a. de Halftieners, een Graafschaprijder, een NMC-er,
een stel motorrijders van de Boreftse Motorclub uit Bodegraven (die hadden er al een aardig ritje opzitten) en ook een groepje uit Leusden.
En daar bleef het jammergenoeg bij, er hebben totaal 24 rijders de route gereden.
Ook jammer omdat de route weer erg mooi was: via Doesburg, Didam ging het richting Emmerich, Wetten en verder Duitsland in.
Prachtige smalle weggetjes, hier en daar even opletten met gravel en wat modder, maar verder goed te doen.
Halverwege was er een pauzeplek bij restaurant "de Wellsche Hut", waar je even op temperatuur kon komen en een hapje eten.
Daarna verder en via Elten terug naar Nederland. Bij terugkeer hoorde ik enthousiaste reacties en men had het nagenoeg droog gehouden.
De Blijde Rijders hadden hun dikke 210km er vlot opzitten en waren rond 14.00 uur terug in Steenderen.
Van andere rijders had ik al begrepen, dat ze via de snelweg direct terug naar huis zouden rijden.
Met name Joop en Henk, maar ook de anderen die hebben geholpen met het controleren, bedankt voor het vele werk dat er zit in het uitzetten en op de Garmin zetten.
Iedereen tot volgende jaar!
Nog een paar foto's; met dank aan Liesbeth van de Contact.
Hemelvaartweekend, 9 - 12 mei 2013 (bijdrage: Marja, Joop, foto's: Willy H.)
Bericht van een geslaagd Hemelvaartweekend en toertocht.!!!!
Donderdag 9 mei 2013 waren de deelnemers om 10.00 uur in Steenderen voor de toertocht naar de Eifel.
Manderscheid was het dorp waar we 's avonds een biertje wilden drinken op het terras, want het weer was daar prima voor.
Henk Hu., de toerleider reed voorop over een prachtige aanrijroute van kleine weggetjes richting Duitsland en de Eifel.
Na ongeveer een 130 km was er in Kempen een kopje koffie op een terras in de eerste zon, tanken en weer op pad.
De reis werd hervat en we reden weer door een mooi landschap naar de volgende stop (145 km), waar de tafel al was gedekt,
Henk had al geregeld dat het gebak voor het uitzoeken stond.
Vervolgens een stuk Autobahn om wat te overbruggen en daar begon de Eifel en kwamen we met bochtjes en 15 % stijging de Eifel in rijden,
een mooi stuk route met fijne bochtjes/bochten via Monschau / Gerolstein / Daun naar Manderscheid.
Het hotel "Am Ceresplatz" had een ruime parkeerplaats voor de motoren.
De kamers in het hotel waren goed en schoon en het bier in de Biergarten smaakte goed, 's avonds was er een heerlijk buffet.
Na de maaltijd een wandeling om even de benen te streken, de volgend ochtend na een lekker ontbijt weer op pad met goed weer.
Nu de Eifel door, het is daar geweldig rijden rondom Manderscheid / Wittlich / Trabben Trabach en Cochem. Onze gewaardeerde toerleider had een mooie tot zeer mooie tocht uitgezet op zijn Zumo, die ons aan beide zijden van de Moezel bracht. Op tijd aan de koffie, prachtige wegen en een hapje eten in een restaurant wat hoog boven de Moezel lag met uitzicht over de Moezel en de gele koolzaad velden.
De rit gaat verder door kleine dorpjes en stadjes. In een klein dorp gaat het via een super smal weggetje steil omhoog met een bocht naar rechts.
Het is zo steil dat ik hoop dat ik door kan rijden, als ik hier moet stoppen moet ik hard werken om de motor te houden denk ik zo bij mijzelf.
En ondanks de bescheidenheid van Joop (hij vond dat op het volgende stukje een spreekverbod ligt) ...
Hier deed Herman zijn vriend op. Herman kwam op dat steile weggetje in de problemen, zou omvallen met de motor, maar ... daar kwam Joop, vanaf dat moment zijn beste vriend.
Joop redde Herman en de motor van vallen en naar beneden schuiven (ze hebben er enkele wijntjes op gedronken 's avonds, nou ja enkele?!).
Maar goed we kwamen weer zonder mankementen tegen borreltijd in het hotel terug na een heerlijk dagje rijden.
Gezellig een biertje en aan de barbecue, die we ons goed hebben laten smaken, einde van weer een geweldige dag.
Tja, en dan de volgende morgen. Grauw en grijs en wat nat was het. Vier leden gingen naar huis en twee kwamen 's avonds alsnog.
Joop met een medelid werden bij Goch toch nog verrast door hevig weer. Het water stond dan ook in de laarzen thuis.
Toerleider Henk, hulde voor de mooie dagen, prachtige routes en alle voorbereidingen. Bedankt!!!
Mederijders, bedankt voor de gezelligheid.
O ja:
- Mieke heeft hoogtevrees en Willy H. blauwe heupen.
- Herman werd gered en werd vriend met Joop.
- "Ich bin die beste" zegt Joop.
- Mieke trakteerde op lekkere snoepjes onderweg.
- En Joop is in de lente van de herfst van zijn leven.
Groet Marja (verhaal met aanvullingen van Joop).
Plus nog een ingezonden foto door Henk en Elly van de hele groep.
Puzzelrit, 28 april 2013 (bijdrage: Gerard J.)
De creme-de-la-creme van de Blijde Rijders (13 leden) en een gast-puzzelaar hadden zich bij Herfkens verzameld om de puzzelstrijd aan te gaan.
Briget, Mieke en Marja hadden de handschoen opgepakt om voor de club de jaarlijkse puzzelrit uit te zetten.
Dit had hun al de nodige inspanning gekost, dus het was leuk een uitgebreid deelnemersveld op pad te mogen sturen.
De dames hadden de afgelopen weken de omgeving minutieus verkend, allerlei listig verstopte orienteringspunten genoteerd en die in een ritje van ca. 45 km aan elkaar geregen.
De meest onzekere factor, het weer, zat nu eens mee en het werd een prachtige, zonnige motormiddag. De deelnemers stonden te trappelen om de routebeschrijving en de scorekaart in ontvangst te nemen. Na een korte uitleg omtrent de bedoeling ging men om de 5 minuten van start. Briget had verklapt, dat zij en Mieke lekker veel bordjes langs de route hadden geplaatst, dus je was gewaarschuwd. Toch was de conclusie van menigeen achteraf, dat men de nodige bordjes had gemist (2 bordjes op een afstand van 10 meter: "je verwacht het niet" om met Bert Visser te spreken).
De route ging vanuit Baak, via Delden, langs Hengelo, door Keijenborg, Rha, Bronckhorst en zo weer terug naar Baak. De "halve boomhut", "Keet the Bull", een Y-splitsing, die geen kruising was (dus foute letter 'E' opleverde als instinker) en zo nog een paar voor de meesten onvindbare orienteringspunten, leverden de grootste problemen op. Maar over het algemeen was de route toch wel weer terug te vinden. Mooi, maar ook moeilijk punt was in Delden de insteekweg naar een paar huizen, die bij nader inzien via een lus en orienteringspunt "D", de juiste route bleek op te leveren. Mieke zat onderweg met de groene vlag en deelde een versnapering uit.
Ondanks de 5 minuten tussen vertrek van de deelnemers, was het binnen de kortste keren een vrolijk draaien en keren, elkaar om hulp vragen of even stiekum doorrijden, als je die goed verstopte letter had ontdekt (om er aan de finish achter te komen, dat de concurrentie nog veel meer letters had gevonden). Na ruim 2 uur puzzelen was Baak weer in zicht en werd de scorekaart ingeleverd. Daarna kon je met de teruggekeerde deelnemers naar hartelust speculeren over hoe goed/slecht je het vermoedelijk had gedaan. Dat leverde al leuke discussies op, die verder werden aangewakkerd, toen de dames overgingen tot de uitleg van de route.
Alle discussie ten spijt, de organisatie heeft altijd gelijk. En een verrassing: niet de tijd maar de afgelegde kilometers waren mede bepalend voor de eindscore.
Hoe nauwkeuriger je de puzzelroute had gereden, des te minder strafpunten je kreeg. Willy V. had de beste kilometerteller (maar ook de meeste letters, eerlijk is eerlijk!).
Hij zat met 48 km het dichtste bij de bedoelde 45 km. Ondergetekende was daar met 54 km al vorstelijk overheen gegaan en Elly maakte het helemaal bont met 68 km.
Na het nodige rekenwerk rolde de volgende uitslag uit bus: 1. Willy V, 2. Elly, 3. Gerard J.
De winnaar kreeg een prijsje uitgereikt.
Briget, Mieke en Marja: bedankt voor de organisatie van de mooie puzzelmiddag en natuurlijk ook de deelnemers, die maakten dat het vele werk wat er inzit de moeite waard is geweest.
39ste Rijnroute rit, 14 april 2013 (bijdrage: Wim S., foto's: Briget.)
Verslagje van deze rit, georganiseerd door MC Rijnridders uit Wageningen.
We kwamen met 8 motoren aan bij "Nol in het Bos", echt een pand met historie, er was een manege bij waar koningin Beatrix als jong meisje van 14 jaar al wedstrijden reed.
We vertrokken en gingen gelijk in Wageningen met de pont over, de Betuwe in.
Er was nog geen bloeiende bloesem te zien, wel vieze kleine binnenwegen, waar het oppassen was in de bochten, waar er veel van waren. Zo gingen we binnendoor via Buren, Geldermalsen, tot onder de rook van Rotterdam en toen weer terug via heel veel drempels. Alles bij elkaar genomen was het toch wel een mooie tocht, met veel historische plaatsjes.
Eigen Toertocht, 3 maart 2013 (bijdrage: Johan, foto's: Briget.)
Zondagmiddag 1 uur vertrokken 8 blijde rijders en gastrijder Wim vanaf Heezen voor een eerste ritje dit seizoen.
Henk Hu. voorop, hij had een rit over de Veluwe in de Garmin gezet van ongeveer 110 km.
Het was nog wel koud maar de rit was goed in elkaar gezet.
Na onderweg een lekkere bak koffie te hebben genomen, waren we rond 16.00 uur bij Herfkens in Baak.
Vandaar ging ieder zijn eigen weg op huis aan. Henk Hu. bedankt voor dit tochtje.
Groeten johan
Boerenkoolwandeltocht, 17 februari 2013 (bijdrage: Briget.)
Met schitterend zonnig weer en 18 deelnemers werd rond Hackfort gewandeld.
Ook hebben een paar leden de zorgboerderij daar in de buurt bezocht.
Tijdens de maaltijd bij Herfkens schoven Jan S. en Bennie O. nog aan.
Briget en Wim: bedankt voor de organisatie
klik op de foto om te vergroten
Jaarvergadering, 25 januari 2013 (bijdrage: Gerard J.)
Op de jaarvergadering werd het programma voor het komende motorseizoen vastgesteld. De leden waren ruim vertegenwoordigd en het werd een ouderwetse "drukke" bedoening.
Het bestuur onderging een kleine wijziging: Wim stopte als penningmeester en Joop werd als nieuw bestuurslid gekozen.
Nieuwjaarsreceptie, 6 januari 2013 (foto's: Elly H.)
Voor een nieuwjaarswens en -borrel zijn altijd voldoende leden en donateurs te porren.
Die kwamen dan ook graag naar het altijd gezellige Heezen om handen te schudden, te zoenen en elkaar een mooi seizoen 2013 toe te wensen.
En als de secretaris dan door griep is geveld, dan is er altijd nog Elly, die een paar plaatjes schiet.